Sunday, April 8, 2012

Vertical Horizon and Live’s Ed Kowalczyk Live in Manila on April 28

On April 28, 2012, Vertical Horizon and Live’s Ed Kowalczyk will perform in Manila at Smart Araneta Coliseum.

When I read about this, I gasped! Wow! My favorite alternative rock artists will hold a concert here! Then, I went over my monthly finances and groaned. I couldn’t possibly afford another concert ticket this month. So, I surfed the net looking for promos (I know, I’m cheap hahaha). And I found one: Philippine Concerts is holding a Choose your Concert Promo for April 2012. Winner will get two tickets to the concert. All one has to do is blog about the concert.

To be qualified, however, the blog post should answer these questions:

Why do you want to watch the concert?

Well, because these two are my favorite alternative rock artists. I love their songs. Just the thought of seeing them perform their greatest hits gets me all excited.

What is your favourite song from the chosen artist?

For Vertical Horizon, my favorite is Best I Ever Had.

Why did you choose that song?

Well, because it’s a love song. LOL. And although I am not that young anymore, I’m still a sucker for romance (hahaha). Seriously, the song has this relaxing, even soothing tone, even though it talks about a failed relationship, about the pain of losing someone, of letting go, and moving on.

I just hope that Ed Kowalczyk (former lead vocalist of Live) will sing some of the greatest hits of Live. I would love to hear these songs – Selling the Drama, I Alone, Lightning Crashes, Dolphin’s Cry, and Run to the Water. Some of Live’s songs have abstract lyrics and are thus open to different interpretations.  Selling the Drama, I think, is about choices and beliefs while Lightning Crashes deals with the transference of life.

I also hope to hear the latest songs from their most recent albums. Vertical Horizon released their “Burning the Days” album in late 2009. Ed Kowalczyk has a solo album.

 So, there! I hope I get lucky J

Ticket Prices:
(Manila Concert)
VIP(103&101 ROWS A-J) (Reserved Seating) – P4755
PATRON (Reserved Seating) – P4225
LOWER BOX (Reserved Seating) – P3700
UPPER BOX A (Reserved Seating) – P2640
Tickets available at or call 9115555
Brought to you by Ovation Productions


  1. Wow! This would be an awesome concert!!! I, too, am a fan of these two artists. I love Best I Ever Had. It's about getting over someone. It talks about the painful stages we have to go through. Sometimes, we pretend not to care, but deep inside, we still do. Oh, well.It's funny how we sometimes try to delude ourselves :)

    And of course, I love Ed Kowalczyk's voice. And I love Live's songs. It's sad that Ed left the band :( Lightning Crashes is an awesome song!!!

    1. yeah, Ed is a great singer and songwriter. I love his voice, pang-rock talaga hehe :)

      I love their songs!!!

  2. Good luck!!! I checked out Philippine Concerts' promo. Last night was the deadline. :)

    Oh, hey, there's another concert coming up! Lighthouse!!!

    I wish I had enough money. I really want to watch these concerts :(

    1. Yup! LIFEHOUSE!!!! I want to watch this concert!!! Ugh! too many concerts, not enough moolah!!!

  3. Wishing you goodluck!! I know you can win those tickets :)

    1. Thanks, Mylene! I didn't win wehehehe. Pero, I'm gonna watch this concert talaga!!! kahit sa gen admission, ok na sa akin hahaha. :) I don't have enough money to buy patron tickets.

  4. I have discounted tickets! 09176953075 :) 3.8k for patron and upper a for just 2k :P

  5. Ohhh! I already bought tickets (Upper Box B). Sayang! :)